Saturday 26 October 2013

Back to the past: One year ago, what was going on for me?

Octobre 2012: mes premiers souvenirs/ October 2012: my first memories/ Octubre 2012: mis primeros recuerdos

One year ago, when the leaves of 2012 were turning red because of the sun hitting them, I was taking my first steps away from home. Another country, another city, other customs. The suffocation I felt on the first days quickly went away and left lots of space for discovery and amazement. My first walks led me no further than the end of the street: I was afraid of getting lost in such a big, noisy, tumultuous city. However, it didn’t take much time before I ventured out in search of new experiences. Walking along the boulevards, crossing the streets of the city centre, getting to know the parks and their thousands of wonders. I’ve loved Madrid since the very first second. 
One year ago, I had an incomplete vision of the city, of all its different parts. I could only visualize it as unattached pieces floating away from each other. Today, however, I finally see them all together like a big and beautiful puzzle. One year ago, I was just beginning to learn the Spaniard way of life. I struggled to meet new friends. I was learning the language, the habits, and life as it is here. But I was still feeling lost, everything was new for me. I was experiencing new feelings, new sensations. The wind in the trees made a new noise, the sunbeams illuminated the city in a different way, the streets had a new smell, I hear noises I didn’t know. Plus, everything seemed to be moving so fast… One year ago I wasn’t sure of it yet but I had just taken a huge step into my future. 

Retour en arrière : il y a un an, j’en étais où ?

Il y a un an, quand les feuilles de 2012 roussissaient sous les coups du soleil, je faisais mes premiers pas loin de chez moi.  Un autre pays, une autre ville, d’autres coutumes. L’étouffement des premiers jours s’est vite estompé, laissant place à la découverte et à l’émerveillement.  
Mes premières promenades ne m’amenaient jamais beaucoup plus loin que le bout de la rue : peur de me perdre dans une ville si grande, si bruyante, si agitée. Mais il m’a fallu peu de temps pour prendre mon courage à deux mains et partir à l’aventure. Longer les boulevards, traverser les rues du centre, découvrir les parcs aux mille merveilles. J’ai aimé Madrid dès la première seconde.
Il y a un an, j’avais une vision incomplète de la ville, de tous ses quartiers que je voyais comme des pièces détachées, isolées les unes des autres, et qui aujourd’hui à mes yeux ne forment qu’un seul et grand puzzle.
Il y a un an, j’apprenais à connaître les gens. Je me débrouillais pour me faire de nouveaux amis. J’apprenais la langue, les coutumes, la vie d’ici.  Mais je me sentais encore perdue, tout était nouveau. Je découvrais des sensations, des impressions : le vent dans les arbres qui a un bruit nouveau, les rayons de soleil qui ont une lumière différente, les rues qui sentent autrement, des sons que je ne connaissais pas, et tout bouge si vite...

Il y a un an je ne m’en doutais que très peu mais je venais de faire un énorme pas en direction du futur.


Vuelta atrás: hace un año, ¿qué era de mí?

Hace un año, cuando las hojas de 2012 se estaban poniendo rojas con los golpes del sol, yo daba mis primeros pasos lejos de casa. Otro país, otra ciudad, otras costumbres. El agobio de los primeros días se fue rápidamente y dejo su sitio al descubrimiento y al asombro.

Mis primeros paseos no me llevaban mucho más allá del final de la calle: miedo a perderme en una ciudad tan grande, tan ruidosa, tan agitada. Pero no tarde mucho a atreverme a salir por más aventuras. Pasear por las avenidas, cruzar las calles del centro, descubrir los parques y sus mil maravillas. Me encantó Madrid desde el primer segundo.
Hace un año aún tenía una visión incompleta de la ciudad, de todos sus barrios que veía como piezas sueltas, aisladas las unas de las otras y que hoy a mis ojos forman un solo grande y hermoso rompecabeza.
Hace un año, aprendía a conocer a la gente. Me las apañaba para hacer nuevos amigos. Aprendía el idioma, las costumbres, la vida de aquí. Pero todavía me sentía perdida, todo era nuevo. Descubría sensaciones, impresiones: el viento en los árboles que hace un ruido nuevo, los rayos de sol que dan una luz distinta a la ciudad, las calles que huelen a algo diferente, sonidos que no conocía, y todo se mueve tan rápido…
Hace un año, aún no lo sospechaba pero acababa de dar un paso enorme hacia el futuro.

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments! Have a great day and see you soon :D

Merci pour vos commentaires! Bonne journée et à bientôt :D

Gracias por vuestros comentarios! Que tengáis un buen día y hasta pronto :D